Vi har gleden av å presentere vår nye dirigent, Heidi Anita Brathagen.

Heidi er utdannet innen musikk, og har blant annet en bachelor i rytmisk korledelse fra Nordjysk Musikkonservatorium i Aalborg. Hun arbeider med musikk på heltid, og i tillegg til å dirigere kor (hele fire stykker!), tar hun sangoppdrag, arrangerer musikk, holder kurs og seminarer, og er også engasjert i Norges Korforbund og Indre Østfold Kulturråd.

Fokuset på rytmisk kormusikk er en av årsakene til at Heidi ønsket å jobbe med oss i Vestby Korforening, og som hun sier «dere er et bygdekor med meget god kvalitet». Rytmisk kormusikk er noe vi har drevet med i en årrekke under dyktig ledelse av Eli-Anne Enderød, og vi er veldig glade for at Heidi tar over stafettpinnen.

Som dirigent er Heidi opptatt av at øvelsene skal være både effektive og morsomme. Vi skal ha det gøy på hver øvelse, og et av Heidis suksesskriterier er minst ett latterbrøl i løpet av kvelden. Etter en måned med Heidi kan vi i hvert fall slå fast et det er et kriterium som oppfylles hver gang.

Det blir spennende å se hva fremtiden bringer, og vi kan vel egentlig bare si oss enige med Heidi når hun sier: “Gleder meg til fortsettelsen, jeg har trua på oss!”

Kategorier: Ukategorisert